REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO 

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy regulamin, zwany dalej ”Regulaminem”, określa zasady korzystania ze sklepu internetowego znajdującego się pod adresem https://krepa.pl, zwanego dalej „Sklepem”.
  2. Sklep internetowy prowadzony jest przez Anna Krepa , NIP: 896-16-20-564, z siedzibą w Ozorzycach (55-010) przy ul. Czereśniowej 28.
  3. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, składania zamówień na produkty dostępne w Sklepie, dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów, uprawnień do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
  4. Brak akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu uniemożliwia korzystanie ze Sklepu i nabycie Produktów oferowanych przez Sprzedawcę.

§2 RODZAJE I ZAKRES DZIAŁALNOŚCI SKLEPU

  1. Za pośrednictwem Sklepu prowadzona jest sprzedaż galanterii, na odległość za pomocą sieci Internet.
  2. Oferowane przedmioty są nowe, produkowane w Polsce.

§3 ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU

  1. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami oraz postanowieniami Regulaminu.
  2. Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych i poprawnych danych osobowych.
  3. W celu uniknięcia zagrożeń typowych dla zakupów w sieci internet Sprzedawca zaleca, aby Klienci dokonujący zakupów w sklepie internetowym, korzystali z zaktualizowanego programu antywirusowego, przeglądarki internetowej, oraz systemu operacyjnego.

§4 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

  1. Informacje zamieszczone na stronie Sklepu, w tym opisy, parametry i ceny produktów, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  2. Przed potwierdzeniem zakupu Sklep udostępnia Klientowi informacje o:
    • cechach i opisie produktu,
    • łącznej cenie wraz z podatkami i kosztami dostawy,
    • sposobie i terminie płatności,
    • sposobie i terminie realizacji zamówienia.
  3. Zamówienie składa się poprzez formularz dostępny na stronie Sklepu po kliknięciu przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”, podając:
    • imię i nazwisko lub nazwę firmy, NIP,
    • adres e-mail, numer telefonu,
    • adres dostawy.
  4. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu i warunków zakupu.
    Umowa zostaje zawarta w chwili dokonania płatności po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia zamówienia.
  5. Zamówienie zostaje przyjęte do realizacji po automatycznym potwierdzeniu przez Sklep.
  6. Sklep może wstrzymać realizację zamówienia w przypadku wątpliwości co do poprawności danych – wówczas kontaktuje się z Klientem w celu ich wyjaśnienia. W razie braku dostępności produktów Klient decyduje o częściowej realizacji lub anulowaniu zamówienia.
  7. Klient i Sklep są związani ceną obowiązującą w chwili złożenia zamówienia.
  8. Dowód zakupu (faktura elektroniczna) przesyłany jest e-mailem.
  9. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie informacji e-mail dotyczących realizacji zamówienia i zmian Regulaminu.  Informacje handlowe i promocyjne wysyłane są wyłącznie za odrębną zgodą Klienta.

§5 CENY I PŁATNOŚCI

  1. Wszystkie ceny są podane w złotych polskich (lub innej wskazanej walucie) i zawierają podatek VAT.
    Cena w koszyku przed złożeniem zamówienia obejmuje wybrany koszt przesyłki.
  2. Dostępne formy płatności: Przelewy24, PayPo, karta płatnicza oraz przelew tradycyjny. Termin płatności: 3 dni od otrzymania potwierdzenia zamówienia.
  3. Sklep nie oferuje możliwości płatności przy odbiorze (za pobraniem)

§6 DOSTAWA I ODBIÓR

  1. Sklep oferuje dostawę przesyłką kurierską na adres wskazany przez Klienta.
  2. Rozpoczęcie realizacji zamówienia następuje po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sprzedawcy w wybranym systemie płatności, uiszczonej przez Klienta ceny sprzedaży i kosztów przesyłki oraz po pomyślnej weryfikacji zamówienia przez Sprzedawcę.
  3. Towar wysyłany jest w ciągu 3 dni roboczych od zaksięgowania wpłaty.
  4. O koszcie dostawy Produktów Klient jest informowany w procesie składania zamówienia. Koszt dostawy pokrywa Klient. Koszty wysyłki określone są również w zakładce „Wysyłka”.
  5. Przy zamówieniu kilku produktów są one pakowane zbiorczo.
  6. Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Klienta z chwilą jego wydania.
    W momencie wysyłki zamówienia Klient otrzyma drogą elektroniczną (na wskazany adres e-mail) potwierdzenie nadania przesyłki.
  7. W wyjątkowych sytuacjach, w szczególności, gdy może dojść do opóźnienia w dostawie Produktu, czas realizacji zamówienia jest dodatkowo potwierdzony przez pracownika Sklepu za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.
  8. Przewidywany czas dostawy dla zamówień krajowych wynosi zazwyczaj 1–2 dni robocze od dnia następującego po nadaniu przesyłki i może ulec wydłużeniu z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy.
  9. Przy odbiorze przesyłki Klient zobowiązany jest w obecności kuriera dokładnie sprawdzić:
    • kompletność zawartości przesyłki,
    • stan opakowania zewnętrznego,
    • stan zamówionego Produktu.

W przypadku stwierdzenia uszkodzeń przesyłki Klient powinien sporządzić wraz z kurierem protokół szkody w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, podpisanych przez Klienta i kuriera.

§7 ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru bez podania przyczyny.
  2. Po odstąpieniu od Umowy Klient ma obowiązek zwrócić Sprzedawcy Produkt z oryginalnie wszytymi metkami, nieużywany i czysty, pozbawiony zapachu.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Konsument powinien przesłać oświadczenie o odstąpieniu na adres e-mail lub adres korespondencyjny Sprzedawcy.
  4. Odsyłany towar należy zapakować w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie w transporcie.
  5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  6. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Klientowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym obejmujące  koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w  ramach dostawy towarów  dostępny w Sklepie), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep został poinformowany o decyzji Klienta  o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy ze Sklepem.
  7. Zwrotu płatności Sklep dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient. Zwrot środków nastąpi do 14 dni od dnia zarejestrowania przez magazyn przesyłki ze zwrotem.
  8. Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia Produktu w przypadku: zwrotu uszkodzonego Produktu, zwrotu dokonanego po upływie ustawowego terminu, dostarczenia Produktu niekompletnego lub noszącego ślady użytkowania, zapachów lub zabrudzeń.
  9. Przyjmowane są wyłącznie przesyłki kurierskie lub paczki Poczty Polskiej wysłane na prawidłowy adres korespondencyjny Sprzedawcy.
  10. Sprzedawca nie przyjmuje Produktów odesłanych: listem, listem poleconym, przesyłką za pobraniem.
  11. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym paragrafie odpowiednie zastosowanie znajdują przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.).
  12. Nieodebranie zamówionego produktu przez Klienta nie jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta, odstąpienie od umowy wymaga złożenia Sprzedawcy wyraźnego oświadczenia.
  13. W przypadku nieodebrania przesyłki Sprzedawca kontaktuje się z Klientem i wyznacza dodatkowy termin na odbiór lub ustalenie ponownej wysyłki.
  14. Jeżeli Klient nie odbierze produktu w wyznaczonym dodatkowym terminie, Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży, o czym poinformuje Klienta. W takiej sytuacji Sprzedawca dokonuje zwrotu wpłaconej kwoty, pomniejszonej o poniesione koszty pierwotnej wysyłki oraz koszty zwrotu przesyłki, wynikające z niewykonania przez Klienta obowiązku odbioru zamówienia.

§8 REKLAMACJE

  1. Reklamacje należy składać na adres e-mail Sprzedawcy. Przed wysłaniem Klient zobowiązany jest do wcześniejszego kontaktu telefonicznego bądź mailowego z Usługodawcą. 
  2. Składając reklamację należy dostarczyć do Usługodawcy reklamowany produkt wraz z elektronicznym dowodem zakupu i zgłoszeniem reklamacyjnym na adres e-mail Sprzedawcy. 
  3. Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta usługodawca naprawi lub wymieni reklamowany towar na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość kupionego towaru. 
  4. Sprzedawca może dokonać wymiany zamiast naprawy lub naprawy zamiast wymiany, jeżeli sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwy do zrealizowania albo wiązałby się z nadmiernymi kosztami. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia produktu do zgodności z umową.
  5. Koszty naprawy lub wymiany produktu ponosi Sprzedawca. Klient zobowiązany jest udostępnić produkt w celu jego odbioru, które odbywa się na koszt Sprzedawcy.
  6. Klient może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy w przypadku, gdy:
    1. Sprzedawca odmówił lub nie doprowadził produktu do zgodności z umową,
    2. brak zgodności z umową występuje nadal, mimo prób doprowadzenia produktu do zgodności,
    3. brak zgodności jest istotny i uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy,
    4. z okoliczności wynika, że produkt nie zostanie doprowadzony do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
  7. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności z umową jest nieistotny.
  8. Reklamację można złożyć w formie:
    1. pisemnej, przesyłając zgłoszenie pocztą na adres korespondencyjny Sprzedawcy,
    2. elektronicznej, przesyłając zgłoszenie na adres e-mail Sprzedawcy
  9. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać: informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w tym rodzaj i datę wystąpienia wady/braku zgodności, żądanie doprowadzenia produktu do zgodności z umową (wymiana, naprawa) lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, dane kontaktowe Klienta.
  10. Klient powinien odesłać reklamowany produkt wraz z wydrukowanym formularzem reklamacji na adres wskazany przez Sprzedawcę. Dołączenie dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury) może przyspieszyć rozpatrzenie zgłoszenia.
  11. W przypadku żądania obniżenia ceny Klient podaje kwotę, o którą cena ma zostać obniżona.
  12. Produkty wykonane ze skóry naturalnej oraz elementy metalowe mogą w trakcie użytkowania ulegać naturalnym zmianom, takim jak zarysowania, przetarcia, zmiana koloru czy zmiękczenie materiału. Zjawiska te nie stanowią wady produktu, lecz są właściwościami naturalnymi materiałów wynikającymi z eksploatacji.
    Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę reklamowanego produktu.
  13. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, produkt zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy i odesłany do Klienta w rozsądnym terminie.
  14. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji produkt zostanie odesłany Klientowi wraz z uzasadnieniem decyzji.

§9 INFORMACJE O ZASADACH PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Dokładamy wszelkich starań, aby Państwa dane osobowe były należycie chronione. Mając na uwadze powyższe oraz obowiązujące przepisy prawa, działając na podstawie art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L Nr 119/1) – zw. dalej – RODO – uprzejmie informujemy, że: Treść niniejszego regulaminu oraz zawartość strony internetowej www.krepa.pl stanowią przedmiot prawa autorskiego i są chronione przez prawo autorskie, oraz prawo własności intelektualnej. Jakiekolwiek pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie w jakikolwiek sposób treści, obrazów, opisów ze strony www.krepa.pl bez zgody Sprzedawcy jest zabronione. 
  2. Wszelkie informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych Klientów, zbieranych i przetwarzanych w Sklepie i korzystaniem z usług świadczonych przez Administratora w ramach Sklepu, znajdują się w Polityce Prywatności 

§10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2026
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego i ustawy o prawach konsumenta.